Golem klub a zajímavý routing odposlechů
Napsal: úte 17. led 2012 20:58:11
V sobotu mám ve zlínském Golemu zvučit holešovský Segment http://www.youtube.com/watch?v=trgfRaOe ... re=related, což je celkem úspěšný finalista soutěže Česko-Slovensko má talent) a protože jsem v Golemu již roky nebyl , tak jsem si to byl v pátek omrknout
– co tam vlastně mají nové apd.. V celku asi nic.
P.A. je AC-akustika i odposlechy. Do těch jsem si tam zazpíval a zvukově hodnotím vcelku kladně. Tendence dvou z nich nahoukávat v basech pořešil EQ. Mají 600W, což je dost slušné. Hlavní P.A hodnotit nemůžu, protože bylo zrovna v pátek posíleno o kompakty JBL
a navíc jsem z tama prchl dřív než dojela kapela. Ale místní zvukař se o tom vyjádřil přívlastkem „staré kurvy Cimbalovy“ nebo tak nějak.
Nástrojové mikráky samá klasika, ale na zpěvy jen 4 okřápané SM58, což třeba na ten Segment bude málo. Mikráky v Golemu prý muzikanti neustále rozkrádají, což je ve zlínských klubech asi oblíbený sport.
Mix Allan&Heat GL2200, v racku dvoukanál hall TC-Electronic, 4 kanálový compresor (bez gejtů)
a celkem 6 EQ (Alesis). Toť vše. V racku neni ani jeden gate.
Na podiu v racku s koncáky je pak ještě jeden compresor DBX166 v bypasu. Ten se zapíná až po koncertě jako ochrana před DJ po převexlování na DJ pult.
NO ALE TEĎ TO HLAVNÍ, CO MĚ ZAUJALO, JAKO MOŹNÁ DOBRÝ NÁPAD:
Signál ze zpěvových mikráků před mixem rozdvojí a mají pak v prav části pultu 4 zpěvy – mezera – a zase ty 4 stejné zpěvy. Na první čtveřici se stáhnutými auxy dělají zpěvy do hlavních beden a na další čtveřici (naopak se stáhlými šavlemi) pak řeší podium.
Má to výhody v tom, že na podiu můžeš nastavit jiné korekce a můžeš na každý zpěv jednotlivě a dle potřeby napichnout kompresor aniž by se komprese projevila v odposlechu. Ještě větší výhodou je pak možnost úpravy gainů a korekcí směrovaných do P.A. během zpívání bez toho, aby se cokoliv změnilo muzikantům v monitorech. U některých našich menších akcí, kdy není k dispozici žádný EQ pro odposlechy, vidím další výhodu v možnosti mít na zpěvy aspoň nezávislé korekce.
Nevýhodou je asi menší přehlednost na mixu a nutnost mít na to volné vstupy.
Rozdvojení signálu tam řeší jen krátkou „Y“ XLR šńůrou (paralelní rozdvojkou) bez DI-boxů či traf, což pro signál asi není úplně košér, ale je to nejjednodušší a nejspolehlivější.
Jaký na to máte názor?
– co tam vlastně mají nové apd.. V celku asi nic.

P.A. je AC-akustika i odposlechy. Do těch jsem si tam zazpíval a zvukově hodnotím vcelku kladně. Tendence dvou z nich nahoukávat v basech pořešil EQ. Mají 600W, což je dost slušné. Hlavní P.A hodnotit nemůžu, protože bylo zrovna v pátek posíleno o kompakty JBL
a navíc jsem z tama prchl dřív než dojela kapela. Ale místní zvukař se o tom vyjádřil přívlastkem „staré kurvy Cimbalovy“ nebo tak nějak.

Nástrojové mikráky samá klasika, ale na zpěvy jen 4 okřápané SM58, což třeba na ten Segment bude málo. Mikráky v Golemu prý muzikanti neustále rozkrádají, což je ve zlínských klubech asi oblíbený sport.
Mix Allan&Heat GL2200, v racku dvoukanál hall TC-Electronic, 4 kanálový compresor (bez gejtů)
a celkem 6 EQ (Alesis). Toť vše. V racku neni ani jeden gate.

Na podiu v racku s koncáky je pak ještě jeden compresor DBX166 v bypasu. Ten se zapíná až po koncertě jako ochrana před DJ po převexlování na DJ pult.
NO ALE TEĎ TO HLAVNÍ, CO MĚ ZAUJALO, JAKO MOŹNÁ DOBRÝ NÁPAD:
Signál ze zpěvových mikráků před mixem rozdvojí a mají pak v prav části pultu 4 zpěvy – mezera – a zase ty 4 stejné zpěvy. Na první čtveřici se stáhnutými auxy dělají zpěvy do hlavních beden a na další čtveřici (naopak se stáhlými šavlemi) pak řeší podium.
Má to výhody v tom, že na podiu můžeš nastavit jiné korekce a můžeš na každý zpěv jednotlivě a dle potřeby napichnout kompresor aniž by se komprese projevila v odposlechu. Ještě větší výhodou je pak možnost úpravy gainů a korekcí směrovaných do P.A. během zpívání bez toho, aby se cokoliv změnilo muzikantům v monitorech. U některých našich menších akcí, kdy není k dispozici žádný EQ pro odposlechy, vidím další výhodu v možnosti mít na zpěvy aspoň nezávislé korekce.
Nevýhodou je asi menší přehlednost na mixu a nutnost mít na to volné vstupy.
Rozdvojení signálu tam řeší jen krátkou „Y“ XLR šńůrou (paralelní rozdvojkou) bez DI-boxů či traf, což pro signál asi není úplně košér, ale je to nejjednodušší a nejspolehlivější.
Jaký na to máte názor?
